Voor beheerder, aannemer en leverancier kan de behoefte bestaan om het eindresultaat adequaat, betrouwbaar en objectief vast te leggen. Is het werkelijk geworden wat de bedoeling was? De vragen stellen is ze beantwoorden. Controleren is een kwestie van met verstand van zaken de eindresultaten toetsen aan de in de norm (ISO-NEN-EN12696:2012) en de contractdocumenten gestelde eisen.
Maar wat als er een afwijking is? De ernst bepaalt de te ondernemen acties en de urgentie. Voor een goed begrip van resultaten in relatie tot criteria hebben wij de deskundigheid in huis. Wij geven een duidelijk ‘ja’ of ‘nee’, mét uitleg, toelichting en, waar mogelijk, oplossingen.
Net zo belangrijk als wát te meten, is de vraag wáár te meten en wanneer. Kwaliteitscontroles zijn juist effectief als ze onverwacht zijn en gebruikt worden in een situatie waarin alle partijen gericht zijn op het voldoen aan de doelstelling. Met CPA komt de ‘strenge doch rechtvaardige’ maat het eindresultaat ten goede, zonder het proces te frustreren of nodeloos vertragend te werken.
Vertrouwen is goed, maar controle is (ook bij KB) beter.
bent u op zoek naar een specialist in KB voor kwaliteitscontrole? Neem dan contact met ons op
Vul onderstaand formulier in of bel naar 010-8208704